D2C

D2C, azaz Direct to Costumer tevékenység, ha egy cég közvetlenül ad el terméket vagy szolgáltatatás végfelhasználó vásárlói részére.

A kereskedelmi üzleti modellek közül a B2C, azaz a lakossági értékesítés egyik fontos alesete a D2C. Ebben az esetben, amellett hogy vásárlónk nem a termékünket használó vállalkozás (B2B) vagy maga az állam (B2A), az is lényeges, hogy a fogyasztót közvetlenül – azaz más vállalkozások, pl. nagy- és kiskereskedők igénybevétele nélkül – érjük el.

Ez természetesen alapvető hatással van egy így működő cég teljes marketing– és kommunikációs stratégiájára is. Mivel ezek az üzleti modellek jellemző módon az online értékesítés felfutásával erősödtek meg, így az online kommunikáció szinte teljes eszköztárát használják: az EDM-től a közösségi médián át az online hirdetések mellett érthető módon kiemelt szerep jut a cég saját weboldalának is.

 Utoljára szerkesztve: 2020. március 27

KAPCSOLÓDÓ FOGALMAK

kapcsolódó dossziék

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekinthetők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti vagy jogi tanácsadásnak. Az itt szereplő információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogkövetkezményért a kiadó felelősséget nem vállal.

Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége, a megfelelő szakértőkhöz! Ha az oldalon aktualitását vesztett, hibás információt találna, kérjük, jelezze nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu.